EN

CN

11

علت کند شدن و کمرنگ شدن پرینتر کارتخوان

پرینتر کارتخوان یکی از حساس‌ترین و مهم‌ترین بخش‌های دستگاه کارتخوان به حساب می آید که اشکال در هر بخشی از این قطعه باعث بروز مشکلاتی برای صاحبان کارتخوان می‌شود.

دلیل وجود پرینتر برای دستگاه کارتخوان این است که وقتی مشتری می‌خواهد مبلغی را از طریق دستگاه پرداخت کند ، اگر پرینتر به درستی کار نکند رسید خرید برای مشتری چاپ نمی‌شود یا کمرنگ چاپ می‌شود. پس درست کار کردن پرینتر یکی از واجبات هر دستگاه کارتخوان می باشد . در پایین به مشکلاتی که ممکن است برای پرینتر دستگاه کارتخوان به وجود آید و روش‌های تعمیر پرینتر کارتخوان سیار اشاره می‌کنیم.

چاپ کمرنگ پرینتر کارتخوان

اغلب افرادی که برای تعمیر پرینتر مراجعه می‌کنند از کمرنگ بودن رسید چاپی گلایه می‌کنند. دستگاه‌های کارتخوان از خود جوهری ندارند و از جوهر موجود در رول دستگاه کارتخوان استفاده می‌کنند. به همین دلیل باید توجه کرد که دو نوع رول پشت آبی و پشت مشکی در بازار وجود دارد که رول‌های پشت آبی از کیفیت پایین‌تری برخوردار می‌باشند.

به طور مثال معمولا برای دستگاه کارتخوان S90 و دستگاه کارتخوان S910 از رول‌های پشت مشکی که دارای جوهر بیشتری هستند استفاده می‌شود که چاپ بهتری دارند .

کند بودن پرینتر کارتخوان سیار

ممکن است کند بودن پرینتر دستگاه کارتخوان سیار به دلیل ضعیف بودن باتری باشد ، توصیه میشود باتری را کامل به شارژ بزنید و مجدد امتحان کنید . اگر باتری دستگاه کارتخوان به درستی کار نمی‌کند باید به فکر باتری جدیدی برای دستگاه کارتخوان خود باشید .