EN

CN

1

علت خطای تراکنش کارتخوان چیست؟

احتمالا شما هم تا به حال با پیغام خطای تراکنش ناموفق روبرو شده باشید. پیغام ناخوشایندی که ممکن است روی دستگاه کارتخوان مشاهده کنید. دراین مقاله قصد داریم انواع خطاهای دستگاه کارتخوان را به صورت کاملا شفاف برای شما شرح دهیم . دانستن این اطلاعات برای تمامی دارندگان دستگاه کارتخوان ضروری بوده و به محض رویارویی با خطاهای دستگاه کارتخوان کافیست به این مقاله مراجعه کرده و علت خطا را پیدا کنید .

  • علت خطای تراکنش نامعتبر در دستگاه کارتخوان ثابت
    شاید برای شما این سوال پیش آید که علت خطای تراکنش نامعتبر چیست؟ سیم کارت ها به دلیل استفاده از کابل های شبکه و LAN توسط کارتخوان ها مورد استفاده نمی گیرد. هنگام استفاده از دستگاه کارت خوان ثابت کافی است اتصال خط تلفن یا شبکه دستگاه پشت آن را بررسی کنید تا خطا برطرف شود. اگر از خط مرکزی استفاده می کنید، به یاد داشته باشید که خط تلفن کارتخوان باید از انتهای صرافی کشیده شده و به دستگاه متصل شود.
  • علت خطای تراکنش نامعتبر در دستگاه کارتخوان سیار
    در دستگاه کارتخوان سیار وقتی سیمکارت به درستی جا زده نشود یا شارژ نداشته باشد یا اینترنت به درستی انتن ندهد ممکن است این مشکل به وجود بیایددر اکثر مواقع با درست جا زدن سیمکارت و شارژ ان این مشکل برطرف میشود مگر اینکه سوکت سیمکارت دستگاه خراب شده باشد .
  • عدم پشتیبانی و خطای تراکنش نامعتبر
    یکی دیگر از دلایل خطای تراکنش نامعتبر در کارتخوان این است که دستگاه توسط فروشنده پشتیبانی نمی شود و بین حساب بانکی شما و اطلاعات سیستم بانکی ارتباطی وجود ندارد. در این صورت شما باید اطلاعاتتان را مجدداً به بانک مرکزی و شاپرک ارسال کنید . پس از گذشت حداقل یک روز و پس از تایید شاپرک ، دستگاه به روزرسانی و ریست می شود تا کارتخوان دوباره شروع به کار کند.
  • خطای تراکنش  به دلیل پرونده مالیاتی
    اگر مدت زیادی است که کارتخوان را خریداری کردید یا به دلایلی کارت خوان را به سامانه مالیاتی متصل نکرده اید، کارت خوان شما قطع شده است. علت این خطا عدم اتصال به سیستم مالیاتی یا عدم اتصال دستگاه به حساب بانکی شما است. در این زمان باید برای دریافت کد مالیاتی به متخصص در این زمینه مراجعه کنید و سپس دستگاه خود را مجددا ثبت کنید تا دوباره کارتخوان شما فعال شود.