EN

CN

3

مزایای استفاده از QR کد

استفاده از QR کد تنها به دسترسی ساده و آسان به اطلاعات ختم نمیشه و QR کدها مزایای دیگری هم دارند که در ادامه برای شما شرح داده می شوند.

امنیت بالا

می توان گفت که امنیت بالای QR کدها از مهم ترین مزیت های این تکنولوژی هست، چون که حفظ اطلاعات حساب شخصی کاربران نسبت به هر مورد دیگری در اولویت قرار می گیرد. با استفاده QR کد شما دیگر هیچ نگرانی برای به سرقت رفتن اطلاعات خود ندارید، زیرا اطلاعات حساب شما به وسیله QR کد رمز گذاری شده و در دسترس دیگران قرار نخواهد گرفت.

کمک به طبیعت

با استفاده از QR کد شما دیگر نیاز به دریافت رسید های کاغذی ندارید، پس جایگزین QR کد به جای رسید های کاغذی یکی از اقداماتی هست که می توان برای حفظ محیط زیست انجام داد. با این کار میزان مصرف زباله های کاغذی بسیار کمتر خواهد شد و در نتیجه ذخایر طبیعی خفظ خواهند شد.

استفاده آسان و راحت

استفاده و راه اندازی این تکنولوژی بسیار ساده و راحت هست، بدین صورت که شما برای استفاده از QR کد و انجام پرداخت های خود تنها به یک گوشی هوشمند دارای دوربین نیاز دارید و میتوانید بدون هیچ دردسری این کار رو انجام بدهید.

کاهش درصد خطا

شما برای استفاده از QR کد نیاز به اسکن آن دارید که در این روش درصد خطای کمتری نسبت به پرداخت های معمولی وجود دارد.

سرعت بالا در پرداخت

با استفاده از این فناوری شما میتوانید تنها با گذر از چند مرحله ساده و راحت هر نوع تراکنش و پرداختی رو در کمترین زمان ممکن انجام بدید و بدون معطلی و انتظار در مکان های مختلف زمان زیادی رو برای خودتون بخرید. سایر مزیت های استفاده از QR کد به شرح زیر هستند:

  • ارسال سریع پیامک پرداخت
  • نیاز نداشتن به وجه نقد برای پرداخت
  • مشاهده و دسترسی به جزئیات کامل پرداخت
  • دریافت پول از طریق اپلیکیشن بدون دستگاه های کارتخوان

کاربرد QR کد در ایران و جهان

مدت زمان زیادی هست که از فناوری QR کد در سراسر دنیا استفاده میشه و در کشور های توسعه یافته و پیشرفته بسیار زیاد مورد استفاده قرار می گیرد. این تکنولوژی در کشور های آسیایی نظیر هند، ترکیه، ژاپن، ارمنستان، چین، پاکستان، ایران و کره ی جنوبی هم استفاده میشه. به عنوان مثال خرید بلیط مترو در کشور هند با استفاده از QR کدها صورت می گیرد.

جالبه که بدانید شرکت ها و کمپانی های معروف در سطح کلاس جهانی مانند تسکو (Tesco) کره جنوبی از این تکنولوژی در پرداخت ها استفاده می کنند. QR کد در کشور ایران هم همانند سایر کشور های پیشرفته دنیا مورد توجه قرار گرفته. شما می توانید با استفاده از اپلیکیشن هایی مانند ایزی پی و همراه کارت از قابلیت پرداخت با استفاده از QR کد بهره مند بشید.

اپلیکیشن های بارکد خوان

همونطور که گفتیم تمامی مراحل پرداخت با استفاده از QR کد از طریق گوشی های تلفن هوشمند و دوربین آن ها انجام می شود. به همین دلیل افراد نیاز به نصب اپلیکیشن برای اسکن QR کد ندارند. اما ما در ادامه مقاله اپلیکیشن های معتبر رو به شما معرفی می کنیم.

  • Barcode reader
  • QR code reader by Scan
  • NeoReader Barcode Scanner
  • QR reader and scanner Kaspersky