EN

CN

person-paying-with-its-smartphone-wallet-app(4)(1)

مزایای استفاده از کارتخوان چیست‌

دستگاه های کارتخوان هم برای فروشندگان و صاحبان کسب و کار و هم برای مردم و ارباب رجوع مزیت های بسیاری دارد. در قسمت زیر به صورت کلی، مزیت های استفاده از دستگاه کارتخوان با توجه به قابلیت های این دستگاه گفته شده است:

  • کاهش استفاده از وجه نقد
  • بررسی میزان فروش و گردش حساب روزانه
  • افزایش سرعت خرید و فروش
  • صدور فاکتور در فروشگاه های بزرگ
  • کاهش رفت و آمدهای غیر ضرروی به بانک
  • دریافت موجودی
  • صرفه جویی در زمان
  • امنیت بالا در خدمات رسانی
  • خرید شارژ
  • افزایش فروش

کاهش استفاده از وجه نقد

با توجه به ظهور و شایع شدن استفاده از دستگاه های کارتخوان، دیگر نیازی به با جابجایی مقدار زیادی پول نقد نمی باشد. بنابراین مردم تنها میزان کمی پول نقد و کارت اعتباری خود را با خود حمل می کنند و از این جهت احتمال سرقت توسط دزد ها و سارقان بسیار کاهش پیدا میکند.

بررسی میزان فروش و گردش روزانه

به کمک دستگاه های کارتخوان شما می توانید به راحتی هر چه تمام از تراکنش های فروشگاه خود مطلع شوید. گردش حساب یکی دیگر از قابلیت های دستگاه کارتخوان می باشد و این قابلیت یکی از بزرگترین مزایای دستگاه های کارتخوان شناخته می شود.

افزایش سرعت خرید و فروش

با دستگاه کارتخوان، دیگر نیازی به شمارش پول نیست. کارت را بکشید قیمت و رمز را وارد کرده و در زمان خیلی کمتر از چیزی که فکرش را می کنید، تراکنش خود را انجام دهید. از دیگر مزایای استفاده از کارتخوان، سرعت بسیار بالای انجام تراکنش ها می باشد.

صدور فاکتور در فروشگاه های بزرگ

به کمک دستگاه های کارتخوان هوشمند و کارتخوان های رایانه ای یا PC pos شما می توانید به صورت اتومات بعد از انجام هر تراکنش فاکتور صادر کنید. این قابلیت نیز برای دارندگان دستگاه های مذکوز، یکی از بهترین امتیاز ها در راستای بهبود خدمات به مشتریان می باشد.

کاهش رفت و آمد های غیر ضروری به بانک

حساب و کتاب های بانکی که مستلزم مراجعه به بانک ها بوده، یکی از معایب روش انتقال پول سنتی می باشد. از چشمگیر ترین مزایای دستگاه های کارتخوان و انتقال پول الکترونیک، کاهش مراجعه به بانک ها می باشد. با استفاده از دستگاه های کارتخوان تعداد دفعات مراجعه به بانک توسط پذیرندگان کارتخوان ها به شدت کاهش می یابد.

دریافت موجودی

یکی از ساده ترین اما پر کاربردترین قابلیت های دستگاه های کارتخوان، دریافت موجودی می باشد. دریافت موجودی توسط کارتخوان ها بدون شک از قابل توجه ترین مزایای استفاده از کارتخوان ها می باشد.

صرفه جویی در زمان

همانطور که کمی بالاتر گفتیم، دستگاه های کاترخوان سرعت خرید و فروش را بسیار بالا می برند. علاوه بر آن، تکنولوژی به کار رفته در این دستگاه ها باعث می شود که با سرعت بسیار بالایی تراکنش ها انجام شوند. بنابراین صرفه جویی نیز از مزیت های دستگاه پوز می باشد.

امنیت بالا در خدمات رسانی

به طور کلی حذف استفاده از پول نقد و استفاده از دستگاه کارتخوان، هم برای خریداران و هم برای فروشندگان امنیت بالاتری در زمینه حفظ پول را رقم می زند. هم چنین رمز نگاری ها و امن سازی سیستم انتقال پول به صورت الکترونیکی، امنیت بسیار بالایی را در شبکه انتقال پول اینترنتی فراهم کرده و خدمت رسانی را در بهینه ترین و امن ترین شرایط فراهم کرده است.

خرید شارژ

از دیگر مزایای دستگاه پوز خرید شارژ می باشد. به این صورت که به کمک بعضی از دستگاه می توانید کد شارژ و به کمک بعضی دیگر میتوانید به صورت مستقیم برای سیم کارت مورد نظر شارژ خریداری نمایید.

افزایش فروش

و اما از مهم ترین مزایای استفاده از دستگاه های کارتخوان، افزایش فروش فروشگاه ها می باشد. همانطور که گفته شد به کمک دستگاه های کارتخوان شما از مزیت هایی مانند سرعت بیشتر در انجام تراکنش ها، امنیت بیشتر و همچنین سهولت بیشتری برخوردار می شوید. تمامی این قابلیت ها در راستای بهبود فروش عمل می کنند و باعث می شوند اعتماد و مراجعه مشتری ها به فروشگاه شما افزایش یابد.