EN

CN

person-paying-with-its-smartphone-wallet-app(6)(1)

خرید کارتخوان سیار دست دوم یا نو؟

دستگاه کارتخوان از مهم ترین وسایل هر کسب و کار می باشد. بیشتر افراد به دنبال خرید بهینه دستگاه کارتخوان می باشند زیرا همانطور که اطلاع دارید قیمت دستگاه های کارتخوان امروزه از ۳/۰۰۰/۰۰۰ تومان به بالا می باشد. از این رو یکی از سوالاتی که در ذهن خریداران کارتخوان بوحود می آید این است که بهینه ترین راه برای خرید دستگاه پوز چه می باشد. یکی از راه هایی که وجود دارد خرید دستگاه پوز دست دوم می باشد.

تفاوت دستگاه کارتخوان دست دوم و ریفر

شاید تا به حال عبارت دستگاه کارتخوان ریفر به گوشتون خورده باشد. دستگاه های ریفر با دست دوم به صورت فنی تفاوتی ندارند اما تفاوت اصلی دستگاه های ریفر این است که این دستگاه ها ابتدا در کشور های خارجی استفاده شده اند و سپس بعد از بررسی های لازم، تنظیمات دستگاه کارت خوان، رفع عیوب و تایید سلامت، مجدد بررسی شده و وارد بازار ایران شده اند.

نکته مهم راجع به دستگاه ریفر

حتما توجه داشته باشید که دستگاه های ریفر قانونی نمی باشند و از طریق قاچاق وارد کشور می شوند. استفاده از این دستگاه مورد تایید شاپرک نبوده و در صورتی که شاپرک متوجه این مورد شود دستگاه را توقیف و برخورد قانونی میکند. پس خرید دستگاه ریفر به هیچ وجه پیشنهاد نمی شود!

بهترین انتخاب بین دستگاه آکبند و دست دوم

طی بررسی های انجام شده، در ایران اولین و مهم ترین عامل در تصمیم گیری برای خرید دستگاه پوز، قیمت می باشد. اگر بخواهیم به صورت کلی دستگاه های آکبند و دست دوم را به صورت بازه ای قیمت گذاری کنیم بدین گونه می شود که: دستگاه های آکبند از حدود ۳ میلیون تومان به بالا – دستگاه های دست دوم: بین ۱ میلیون تا ۳ میلیون تومان. پس با توجه به این مورد میتوان گفت خرید دستگاه دست دوم انتخاب بهینه تری می باشد.

نکات مهم درباره خرید دستگاه دست دوم

قیمت کارتخوان دست دوم: حتما درباره قیمت محصول مورد نظر در بازار تحقیق کنید و سعی کنید به بهترین قیمت بخرید.

سلامت دستگاه: به صورت کامل و جز به جز دستگاه را در حضور فروشنده بررسی کنید و از سلامت کامل دستگاه اطمینان حاصل کنید.

انتقال مالکیت: انتقال مالکیت دارای پروسه ای مهم و دقیق می باشد. حتما دقت کنید که این مراحل به دقت انجام شوند.

شناسایی مالک دستگاه: یکی دیگر از نکات مهم شناسایی مالک می باشد. حتما مطمئن شوید که کسی که دستگاه را از آن خریداری می کنید مالک اصلی دستگاه باشد و توجه داشته باشید در صورتی که دستگاه سرقتی باشد قطعا در آینده ای نه چندان دور برای شما مشکل آفرین می شود.