EN

CN

paying-coffee-by-mobile-phone(1)

علت خطای “کارت نامعتبر است” چیست؟

در اولین قسمت از این مطلب قصد داریم به صورت مستقیم دلیل این خطا را توضیح دهیم. زمانی که بعد از کشیدن کارت روی دستگاه کارتخوان و در حین تراکنش با این خطا موجه می شویم میتواند چند علت داشته باشد که این علل را در قسمت بعد ذکر کرده ایم:

  • منقضی شدن کارت مشتری
  • وجود مشکل در حساب مشتری
  • خراب شدن کارت مشتری

هر موقع با این خطا مواجه شدید، اگر مشتری هستید، می بایست به بانک مراجعه کنید و اگر فروشنده هستید میتوانید مشتری خود را راهنمایی کنید و اطلاع دهید که مشکلی در کارت وی وجود دارد و می بایست برای رفع این مشکل به بانک مراجعه کند.

تفاوت خطای “کارت نامعتبر است” و “پذیرنده کارت نامعتبر است”

یکی از مهم ترین نکات این مقاله همین تفاوت جزئی می باشد. بین این دو خطا تمایز وجود دارد. اگر بخواهیم توضیح مختصری درباره تفاوت این دو خطا ارائه دهیم باید بگوییم که:

خطای کارت نامعتبر است = مشکلی در کارت مشتری وجود دارد.

خطای پذیرنده کارت نامعتبر است = مشکلی در حساب مالیاتی فروشنده وجود دارد.

اگر این مورد را ندانید و یا به آن توجه نکنید ممکن است فکر کنید این دو خطا یکسان هستند اما اینطور نیست.

رفع خطای کارت نامعتبر است

همانطور که در قسمت قبل گفته شد، شما می بایست برای رفع این خطا حتما به بانک مراجعه کرده و علت اصلی این خطا را بپرسید. دلایل پیش فرضی در قسمت های قبل گفته شد مانند، منقضی شدن کارت یا… اما بهتر است ابتدا دلیل اصلی را بپرسید. سپس کارمند های بانک شما را راهنمایی میکند تا برای رفع این مشکل اقدامات لازم را انجام دهید.

خطای حساب نامعتبر است چیست

این خطا نیز شباهت جزئی دارد نسبت به خطای کارت نامعتبر است، اما معمولا این خطا مربوط به سامانه می باشد و در زمان اختلال سوئیچ‌های بانکی رخ می‌دهد. این خطا مشکل فنی می باشد و گویای این مورد می باشد که سیستم بانکی در آن زمان پاسخگو نمی باشد. برای رفع این خطا تنها کافیست چند دقیقه منتظر باشید سپس دوباره اقدام کنید.