EN

CN

person-holding-payment-terminal-with-red-credit-card-swiped-through-machine

انواع دستگاه کارتخوان را بهتر بشناسید!

به صورت کلی دستگاه های کارتخوان به دو دسته ی ثابت و سیاد تقسیم می شوند. این دو نوع وابسته به نوع نیاز کسب و کار استفاده می شوند. در ادامه انواع مختلف زیر دسته هر دو نوع ثابت و سیار را برای شما عزیزان شرح داده ایم.

کارت­خوان­ های سیار:

کارتخوان های کامپیوتری

از این دستگاه کارتخوان بیشتر در داروخانه‌ها، فروشگاه‌های زنجیره ای و مراکز خرید استفاده می شود. دستگاه های کارتخوان کامپیوتری یا pc-pos به سری دستگاه هایی گفته می شود که از طریق ارتباط با سیستم بانکداری آنلاین، تراکنش ها را مدیریت کرده و نکته جالب توجه ای دستگاه ها، این است که با اتصال به سیستم حسابداری و صندوق فروشگاهی میتوانید علاوه بر فاکتور کاغذی، بسیاری از موارد مانند مدیریت فاکتور ها، فروش و موجودی را به نحو احسن انحام دهید.

کارت­خوان شبکه ­ای

یک سری از دستگاه های کارتخوان این قابلیت را دارند که با کابل lan به مودم متصل شوند و بدون نیاز به خط تلفن یا سیم کارت کار خود را انجام دهند. به این سری دستگاه ها، دستگاه های کارخوان شبکه ای می گویند. تراکنش این دستگاه ها سرعت بسیار بالایی دارد و برای کسب و کار هایی مانند فروشگاه های بزرگ با مشتریان زیاد بسیار مناسب هستند و با سرعت بالا کار را جلو می برند.

کارت­خوان بلوتوثی

شاید نتوان بلوتوث را یکی از اجزای تعیین کننده و کلیدی دستگاه های کارتخوان نام برد، اما یکی از مهمترین کاربرد های دستگاه های پوز بلوتوثی را میتوان سرویس دهی تا شعاع ۱۰۰ متری دانست. برای مثال رستوران ها و کافی شاپ ها، برای انجام تسویه حساب به کمک این نوع دستگاه، میتوانند سر میز مشتری حاضر شده و تسویه حساب را در محل نیز مشتری انجام دهند.

کارتخوان­ اینترنتی

به تفاوت تلفن ثابت و سیار توجه کنید. همیت تفاوت ما بین دستگاه های پوز سیار و اینترنتی یا wifi gprs وجود دارد. دستگاه های پوز اینترنتی مانند گوشی موبایل به اینترنت وصل می شود و تا جایی که اتصال برقرار باشد در حال حرکت می تواند از تراکنش ها پشتیبانی کند. این دستگاه ها امروزه به عنوان پر طرفدار ترین دستگاه های کارتخوان شناخته می شوند.

کارت­خوان­ های ثابت:

کارتخوان­ های تلفنی

این نوع از دستگاه های کارتخوان ثابت، از اینترنت خط تلفن ثابت استفاده میکنند. لازم به ذکر است که این دستگاه ها هنگام تراکنش خط تلفن را اشغال می کنند. پس با این وجود میتوان استنباط کرد که این نوع دستگاه ها مناسب کسب و کار های کم تراکنش می باشد.

کارت­خوان­های روی میزی

کارتخوان های روی میزی شاید به نوعی آشنا ترین نوع کارتخوان باشند. این کارتخوان ها بیشتر مناسب مشاغل خرده فروشی می باشد و نیازمند مراجعه مشتری به پیشخوان فروشگاه برای تسویه حساب می باشد.