EN

CN

ss16

نحوه رفع بوق ممتد در دستگاه کارتخوان

دستگاه های کارتخوان از مجموعه ابزارهای خدمات پرداختی و یکی از مهم ترین سخت افزارهای بانکی محسوب می شوند که امکان خرید و فروش رو برای کاربران خود بسیار ساده و راحت می کنند. دستگاه های پوز یا به اصطلاح دستگاه های کارتخوان این امکان رو به شما می دهند تا در هر مکانی بتوانید با استفاده از یک کارت اعتباری و یا یک عابر بانک از امکانات مختلف در حوزه پرداخت بهره مند شوید.

امروزه دستگاه های کارتخوان در سراسر دنیا از جمله ایران گسترش پیدا کردند و استفاده از وجه نقد به مرور زمان کاهش یافته است. دستگاه های کارتخوان مزیت های بسیار زیادی دارند و مهم ترین مزیت این دستگاه ها برای صاحبان آن ها امکان واریز وجه مورد نظر در حساب بانکی ایشان می باشد. با این اتفاق صاحبان دستگاه های کارتخوان دیگر نیاز به دریافت وجه نقد از مشتریان خود نخواهند بود و هیچ گونه دردسری برای انتقال پول نخواهند داشت.

لازم به ذکر می باشد که دستگاه های کارتخوان با وجود تمام این مزایا، در برخی اوقات دچار مشکل شده و با انواع خطاهای سخت افزاری و یا نرم افزاری رو به رو می شوند. بوق ممتد در دستگاه کارتخوان یکی از خطاهای رایج دستگاه کارتخوان می باشد که در ادامه به بررسی آن میپردازیم.

 ممکن است که شما عزیزان در طول کار با دستگاه کارتخوان با انواع خطاهای کارتخوان مواجه شوید. خطاهای دستگاه کارتخوان در سه دسته خطاهای دستگاه، ارتباطی و معامله ای دسته بندی می شوند و معمولا به صورت اعداد و یا متون انگلیسی نمایش داده می شوند. خطای بوق ممتد در دستگاه کارتخوان می تواند به دلیل بروز خطای اصلاحیه باشد.

به طور کلی خطای اصلاحیه در دستگاه کارتخوان به علت نسخه نرم افزاری می باشد. به عبارت دیگر بوق ممتد در دستگاه کارتخوان به دلیل به روز نبودن نسخه نرم افزاری دستگاه کارتخوان می باشد. البته لازم به ذکر می باشد که علت بروز این خطا به نوع و مدل دستگاه کارتخوان شما هم بستگی دارد اما در اغلب مواقع علت بروز آن به دلیل به روز نبودن نسخه نرم افزاری دستگاه می باشد.

در این هنگام جای نگرانی برای شما وجود نخواهد داشت زیرا نحوه رفع این خطا بسیار آسان می باشد. برای رفع بوق ممتد در دستگاه کارتخوان کافیست تا دستگاه کارتخوان خود رو بروز رسانی (UPDATE) کنید تا مشکل شما رفع شود. اگر با به روز رسانی دستگاه کارتخوان خود این مشکل همچنان پا بر جا یود، باید بدانید که دستگاه کارتخوان شما مشکل ثبتی دارد. در این مواقع سریال دستگاه ارسال شده با TMS به روز رسانی می شود و مشکل دستگاه کارتخوان شما برطرف می گردد.