EN

CN

ss9

نحوه ثبت نام و دریافت اینتاکد مالیاتی

برای دریافت اینتاکد می بایست به آدرس https://mytax.tax.gov.ir مراجعه کرده و با وارد کردن اطلاعات در پرونده الکترونیک و فعالیت خود را با داشتن اینتاکد مالیاتی شروع کنید.

سپس با مراجعه به سایت مالیات در قسمت پرونده الکترونیک، فعالیت خود را به این قسمت اضافه نمایید و در مرحله بعد با تکمیل اطلاعات هویتی و مشاغل خود کد اینتای منحصر به فعالیت خویش را دریافت کنند.

تفاوت کد اقتصادی و اینتاکد مالیاتی

کد اقتصادی یک شماره ۱۲ رقمی می باشد که معرف شرکت‌های تجاری در سازمان امور مالیاتی هست. بدین معنی که شرکت‌های بازرگانی برای انجام واردات و صادرات خود به هر دوی این کد ها نیاز دارند. در عوض بعضی مشاغل هم مانند شرکت‌های پیمانکاری از دریافت اینتاکد مالیاتی معاف می باشند.

اینتاکد مالیاتی نظام مهندسی

مهندسان نیز مانند سایر مشاغل باید برای کسب و کار خود اینتاکد مالیاتی مخصوص داشته باشند و در سایت امور مالیاتی کشور نیز حتما برای دریافت اینتاکد مالیاتی نظام مهندسی اقدام کنند.

در ۹ مرحله میتوانید اینتاکد مالیاتی نظام مهندسی را دریافت کنید. مهندسان به این ترتیب میتوانند فعالیت های اقتصادی خود را برای سازمان مالیاتی کشور شفاف و مستدل کنند.

اینتاکد مهندسین ناظر

برای دریافت اینتاکد مهندسین ناظر کافیست با مراجعه به سایت www.tax.gov.ir و ثبت نام و وارد کردن اطلاعات هویتی در قسمتی که باید فعالیت خود را وارد کنید، گزینه مهندس ناظر را انتخاب و سپس اینتاکد مالیاتی منحصر به فرد خود را دریافت کنید.

چه افرادی به اینتاکد مالیاتی نیاز دارند؟

همه مودیان مالیاتی که باید در نظام مالیاتی ثبت نام کنند به اینتاکد نیاز دارند. در واقع، تمامی مودیان مالیاتی باید فعالیت های اقتصادی خود را در سامانه مربوط ثبت کرده و سپس اینتاکد خود را دریافت کنند.