EN

CN

s2

خطای صف پر شده کارت‌خوان چیست؟

خطای ۹۳ یا خطای صف پر شده کارت‌خوان یکی دیگر از انواع خطاهای دستگاه کارتخوان می باشد.  خطاهای دستگاه کارتخوان معمولا به صورت اعداد و یا متون انگلیسی نمایش داده می شوند و اطلاع از نوع خطا و نحوه برطرف کردن آن برای صاحبان . کاربران دستگاه های کارتخوان از اهمیت بسیار بالایی برخوردار می باشد.

قبل از بررسی خطای ۹۳ کارتخوان به شما عزیزان پیشنهاد میکنیم در صورت نداشتن اطلاعات کافی درباره خطای رخ داده از انجام هر گونه عمل خودسرانه خودداری کنید و سعی کنید از یک فرد متخصص و یا پشتیبان خود درباره نوع خطا مشاوره بگیرید، زیرا بسیاری از افراد با انجام برخی اقدامات باعث آسیب زدن به دستگاه می شوند. حال به بررسی علت بروز خطای ۹۳ یا همان خطای صف پر شده کارت‌خوان می پردازیم.

رفع خطای ۹۳ کارتخوان

خطای ۹۳ کارتخوان یکی از رایج ترین خطاها می باشد که ممکن است در حین کار با دستگاه با آن برخورد کنید. خطای ۹۳ کارتخوان با پیغام ” به علت تراکنش ها صف تراکنشها در سیستم پر شده است ” بر روی دستگاه کارتخوان شما نمایش داده می شود، اما علت آن چیست؟ حتما می دانید که دستگاه های کارتخوان هم همانند تلفن های همراه داری حافظه داخلی می باشند.

خطای ۹۳ کارتخوان بدین معنی می باشد که حافظه دستگاه کارتخوان شما به دلیل ذخیره شدن تعداد تراکنش های انجام شده در دستگاه پر شده است. گاهی اوقات شما عزیزان باید حافظه دستگاه خود رو بررسی کنید تا این خطا بروز نکند مخصوصا اگر حافظه دستگاه کارتخوان شما از ظرفیت کمی برخوردار می باشد. این خطا اغلب در دستگاه های کارتخوان قدیمی رخ می دهد.

زیرا این دستگاه ها نسبت به دستگاه های جدید از ظرفیت حافظه کمتری برخوردار هستند. و اما برای رفع خطای ۹۳ کارتخوان چکار کنیم؟ تنها راهی که برای رفع این خطا وجود دارد تخلیه حافظه دستگاه کارتخوان می باشد. برای تخلیه حافظه دستگاه کارتخوان خود به قسمت ذخیره ی تراکنش‌ ها بروید و تراکنش های ذخیره شده در حافظه دستگاه رو حذف کنید تا حافظه دستگاه کارتخوان شما پاکسازی بشود.

در صورت عدم رفع خطا حتما با پشتیبان خود تماس گرفته و یا به یک تکنسین برای تعمیر آن مراجعه کنید. لازم به ذکر می باشد در صورتی که این خطا برای شما به صورت مکرر تکرار می شود به منزله کارکرد زیاد دستگاه برای شما می باشد. برای رفع کلی این مشکل می توانید یک دستگاه کارتخوان جدید خریداری کنید که از حافظه مناسبی برخوردار باشد. در ادامه به بررسی برخی خطاهای دیگر دستگاه کارتخوان می پردازیم.

رفع خطای ۳۸ کارتخوان

علت بروز خطای ۳۸ در دستگاه کارتخوان تراکنش نامعتبر می باشد. رمز ورودی بیش از حد مجاز وارد شده است. شما سه مرتبه مجاز به ورود رمز مورد نظر می باشید.

رفع خطای ۵۱ کارتخوان

علت بروز خطای ۵۱ کارتخوان ناکافی بودن موجودی حساب بانکی می باشد. از خریدار درخواست کنید تا یک کارت بانکی دیگر ارائه بدهد.

خطای ۴۳ دستگاه کارتخوان

علت بروز خطای ۴۳ در دستگاه کارتخوان تراکنش ناموفق می باشد. کارت بانکی سرقت شده می باشد.