EN

CN

credit-card-payment-buy-sell-products-service

کد صفر دستگاه کارتخوان چیست؟

دستگاه های کارتخوان خطاهای مختلفی رو نمایش می دهند. کد صفر در دستگاه کارتخوان نیز یکی از خطاهایی می باشد که به علت بروز مشکل در دستگاه نمایش داده می شود. اما علت نمایش داده شدن کد صفر بر روی دستگاه کارتخوان چیست؟ کد صفر معمولا به دلیل اشتباه وارد کردن کد پذیرنده در دستگاه کارتخوان شما نشان داده می شود.

شما عزیزان باید در زمان وارد کردن کد پذیرنده دستگاه خود توجه و دقت کافی داشته باشید تا باعث بروز این خطا نشوید.

دریافت کد پذیرنده دستگاه کارت خوان

کد پذیرنده یک کد ویژه می باشد و به فرد متقاضی دستگاه کارتخوان تعلق می گیرد. به طور کلی هر شخص متقاضی و خریدار دستگاه کارتخوان می تواند از یک کد پذیرنده برای دستگاه کارتخوان خود برخوردار باشد. با خرید دستگاه کارتخوان کد پذیرنده در اختیار این افراد قرار خواهد گرفت. با دانستن کد پذیرنده دستگاه کارتخوان شما قادر خواهید بود تا به وسیله بانک، از اطلاعات دقیقی مانند ساعت و تاریخ روزی که تراکنشی توسط دستگاه انجام شده است رو به طور کامل و دقیق دریافت کنید.

شما همچنین می توانید به دو روش کلی به کد پذیرنده دستگاه کارتخوان خود دسترسی داشته باشید. روش اول دقت به رسید های چاپ شده دستگاه می باشد. در برخی از دستگاه های کارتخوان این دو کد بر روی رسید چاپ شده تراکنش وجود دارند. و اما روش دیگر دریافت کد پذیرنده دستگاه کارتخوان به کمک منوی دستگاه کارتخوان می باشد. دریافت کد از طریق این روش بستگی به نوع و مدل دستگاه کارتخوان شما دارد. اما به طور کلی شما می توانید از طریق منوی دستگاه خود هم این کد رو دریافت کنید.

مسدود شدن رمز ترمینال کارتخوان

در صورت مسدود شدن رمز ترمینال کارتخوان وارد منوی فروشنده شوید و با استفاده از تاریخ گزارشات روزانه خود رو از طریق دستگاه دریافت کنید. دستگاه های کارتخوان بسته به نوع برند خود یک رمز پیش فرض بین سه رمز ۱۱۱۱،۰۰۰۰،۱۲۳۴ دارند. این رمز قابل تغییر بوده و شما می توانید با وارد شدن به منوی فروشنده رمز خود رو تغییر بدهید.

حال اگر رمز خود رو فراموش کنید یا سه مرتبه رمز رو به صورت اشتباه وارد کنید، در صورت وارد شدن به منوی فروشنده با خطای مسدود شدن رمز ترمینال کارتخوان مواجه می شوید. برای رفع این مشکل رمز نیازمند به یه کد یک بار مصرف خواهید بود تا در کسری از ثانیه بتوانید قفل دستگاه رو باز کرده و رمز پیش فرض رو بازیابی کنید. حال با دریافت این رمز و در ادامه رفتن به قسمت منو و انتخاب به ترتیب گزینه فروشنده و ترمینال می توانید رمز خود رو بازیابی کنید.

پیگیری شماره پایانه دستگاه پوز

شماره پایانه دستگاه پوز در برخی مواقع مانند زمان یافتن نام فروشگاه ضروری می باشد. لازم به ذکر است که شماره پایانه دستگاه پوز توسط نمایندگی و یا شرکتی که دستگاه کارتخوان رو به شما تحویل داده است ارائه می شود. پس از خرید پایانه فروش و نصب آن شماره پایانه دستگاه پوز برای شما صادر خواهد شد.